id: 36460
Назва: Підвищення ефективності експлуатації причіпних ґрунтообробних машинних агрегатів
Автори: Рябошапка В.Б., Жарський М.М., Жарський Р.М.
Ключові слова: машинний агрегат, причіпні ланки, експеримент, експлуатація, розворот, маневреність, трактор, ґрунтообробний агрегат, тягово-зчіпний пристрій
Дата публікації: 2024-06-04 09:29:28
Останні зміни: 2024-06-04 09:29:28
Рік видання: 2023
Аннотація: В дані роботі розглядаються питання, що присвяченні підвищенню стійкості руху машинних агрегатів. Маневреність – це теж один із найважливіших аспектів, що стосується машинних агрегатів, особливо причіпних. Результати проведених в статті досліджень дозволяє віднайти один зі шляхів підвищення продуктивності причіпних машинних агрегатів, зниження експлуатаційних витрат та підвищення якості сільськогосподарських робіт. Для підвищення продуктивності і ефективності використання машинних агрегатів, потрібно збільшувати робочі швидкості, ширину захвату, раціонально використовувати сільськогосподарські машини, що входять у склад машинних агрегатів. Результатом поліпшення цих показників можуть бути: зниженні експлуатаційні витрати для виконання механізованих робіт, зменшенні металоємність процесу створення машин, скорочення термінів виконання робіт. Коротко розглянуто сучасний стан проблеми, обґрунтовано актуальність дослідження, сформульовано мету роботи, представлені основні теоретичні положення роботи машинно-тракторних агрегатів. Проведено огляд наукових праць з окресленої проблематики, проаналізовано переваги та недоліки застосування комбінованих причіпних ґрунтообробних машин, позначені проблеми, що виникають при використанні причіпних машинно-тракторних агрегатів, намічені завдання та шляхи поліпшення стійкості прямолінійного руху та маневреності причіпних машиннотракторних агрегатів, а також розглянуто різні критерії оцінки їхньої стійкості прямолінійного руху та маневреності. Розглянуті основні параметри, що впливають на стійкість і маневреність машинних агрегатів, а особливо комбінованих. Описано конструкцію тягово-зчіпного пристрою, що підвищує показники стійкості руху та маневреності причіпних машинно-тракторних агрегатів, виконано кінематичний аналіз роботи запропонованого тягово-зчіпного пристрою. Розглянуто теоретичне обґрунтування проблеми стійкості ґрунтообробних машинних агрегатів, яка полягає у виникненні зовнішніх збурень від реакції ґрунтового середовища на робочі органи, і в наслідок цього, відхилення причіпних машин від прямолінійного руху. Це відхилення зрештою стабілізується за рахунок тягового зусилля і знову виникає з протилежним знаком, внаслідок чого виникають коливальні процеси, що описуються законами вібрації. Саме для погашення таких відхилень спроектовано спеціальну конструкцію тяговозчіпного пристрою, чим і забезпечується стійкість агрегату і зрештою, підвищення його ефективності.
URI: http://repository.vsau.vin.ua/repository/getfile.php/36460.pdf
Тип виданя: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Видавництво: Вібрації в техніці та технологіях. 2023. № 4 (111). С. 75-80. DOI: 10.37128/2306-8744-2023-4-10
Розташовується в колекціях :
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 36460.pdf Розмір : 1394838 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний
| |
|
|