id: 38311
Назва: Формування інноваційного забезпечення маркетингового менеджменту аграрних підприємств
Автори: Логоша Р.В., Кулакевич А.В.
Ключові слова: маркетинговий менеджмент, інновацій, маркетинг інновацій, інноваційне забезпечення, маркетинговий потенціал, моделювання, методологія.
Дата публікації: 2024-12-20 09:33:16
Останні зміни: 2024-12-20 09:33:16
Рік видання: 2024
Аннотація: У статті представлено дослідження теоретичних та методичних засад формування інноваційного забезпечення маркетингового менеджменту аграрних підприємств. Висвітлено погляди науковців щодо теоретичних основ інноваційного забезпечення маркетингового менеджменту, які визначають, що маркетинг інновацій аграрного підприємства охоплює діяльність, спрямовану на організацію процесів бізнес-планування, виробництва та просування інноваційної продукції (послуг). В практичній діяльності, інноваційний маркетинг підприємств охоплює інновації на основних етапах життєвого циклу товарів (послуг) та маркетинг нових видів товарів ( послуг). Інновації в аграрній сфері визначаються як результат впровадження нововведень, орієнтованих на досягнення економічного, соціального та екологічного ефекту шляхом застосування ресурсозберігаючих та екологічно безпечних технологій, створення нових видів аграрної продукції, виробничих і транспортних засобів, освоєння нових ринків збуту, а також впровадження нових форм організації виробництва на аграрних підприємствах. Концепція інноваційного забезпечення маркетингового менеджменту аграрних підприємств може стати тією ключовою ланкою, що допоможе досягти балансу економічних інтересів аграрних товаровиробників, переробників, посередників, споживачів і суспільства в цілому. Встановлено, що в сучасних умовах функціонування аграрного ринку та високого рівня ризику та невизначеності для аграрних підприємств, особливо у сфері інноваційного розвитку, набуває важливості комплексне дослідження маркетингової та інноваційної діяльності. При розробці комплексу заходів розвитку маркетингового менеджменту аграрних підприємств потрібно проводити дослідження взаємозв’язку і врахування впливу різних факторів, що вимагає постійного аналізу ризиків і можливостей маркетингової системи аграрних підприємства та напрямів його розвитку. Одним із напрямів розвитку маркетингового менеджменту аграрних підприємств є застосування сценарного підходу або імітаційного моделювання. Моделювання поведінки елементів системи маркетингового менеджменту аграрних підприємств під впливом зовнішніх факторів, дозволяє більш обґрунтовано приймати рішення щодо розвитку маркетингової діяльності аграрних підприємств, що, в свою чергу, сприяє зміцненню організаційної підтримки та формуванню стратегій їх розвитку. Встановлено, що побудова системи маркетингового менеджменту аграрних підприємств є потужним інструментом та джерелом їх ринкової активності, що сприяє розвитку аграрного бізнесу в умовах невизначеності. Основним завданням створення такої системи є встановлення актуальних та досяжних цілей діяльності аграрних підприємств, що базуються на дослідженні теоретичних засад їх створення та вдосконалення. Унікальність розробки і впровадження системи маркетингового менеджменту аграрних підприємств зумовлена як галузевими особливостями, так і умовами формування, зокрема євроінтеграційними процесами, що підкреслює необхідність розробки теоретичних основ для забезпечення його ефективності й розвитку. Механізм впровадження системи маркетингового менеджменту аграрних підприємств можна розглядати як постійну структуру, яка функціонує на основі актуальних елементів, що піддаються систематичному впливу інструментів, технологій і важелів, спрямованих на створення якісної продукції (послуг) та її (їх) просування на ринок. Використання методичного підходу до оцінки інноваційного потенціалу аграрних підприємств охоплює методи визначення їх виробничого, маркетингового та інноваційного потенціалів. Для аналізу зовнішніх і внутрішніх умов маркетингу інновацій аграрних підприємств доцільно застосовувати SWOT-аналіз. Для оцінки інноваційної діяльності та виявлення перешкод на мікрорівні використовується метод соціального опитування, для чого розробляються спеціальні анкети, що дозволяють провести опитування керівників і фахівців аграрних підприємств, а комплексний підхід дозволяє оцінити здатність аграрних підприємств розвиватися інноваційним шляхом та визначити шляхи вдосконалення їхнього інноваційного потенціалу. Для керівників аграрних підприємств найбільш привабливою формою впровадження інновацій є кооперація, що дозволяє акумулювати фінансові ресурси для придбання агроінновацій і забезпечує розподіл високих ризиків інвестування серед учасників. Взаємозв’язок між аграрним підприємством і його ринковим партнером базується на синергетичному ефекті, який дозволяє обом сторонам покращити ефективність своєї діяльності.
URI: http://repository.vsau.vin.ua/repository/getfile.php/38311.pdf
Тип виданя: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Видавництво: Успіхи і досягнення у науці (Серія «Гуманітарні науки», Серія «Право», Серія «Освіта», Серія «Управління та адміністрування», Серія «Соціальні та поведінкові науки»). 2024. № 7 (7). С. 638-650. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/sas/article/view/150
Розташовується в колекціях :
Ким внесений: Адміністратор
Файл : 38311.pdf Розмір : 915752 байт Формат : Adobe PDF Доступ : Загально доступний
| |
|
|