id: 32980
Title: Дослідження пускових режимів асинхронних двигунів та розробка пристрою плавного пуску
Authors: Возняк О.М., Штуць А.А., Тихонов В.К.
Keywords: дослідження, електропривод, асинхронний двигун, плавний пуск, пускові режими
Date of publication: 2023-05-04 14:24:58
Last changes: 2023-05-04 14:24:58
Year of publication: 2022
Summary: Дослідження пускових режимів асинхронних електродвигунів. Зростання їх попит в промисловості та повсякденні вимагає підвищення інтенсивності використання існуючих в АПК нових систем галузі. В даний час йде прагнення зробити технологічний процес найбільш автоматизованим, а також створювати обладнання найбільш функціональне і доступне для розуміння звичайному користувачеві. Електроприводи споживають більше 60% вироблюваної електроенергії, підвищення їх енергетичної ефективності суттєво досягається переходом від нерегульованого асинхронного електроприводу до регульованого, який сприяє поліпшенню якісних характеристик технологічних процесів, надає можливість автоматизації виробництва, підвищує рівень енергозбереження і ресурсозбереження. З недавнього часу активно розробляються, удосконалюються і впроваджуються системи автоматизованого управління технологічними процесами, створеними на базі передового мікропроцесорного обладнання. У сучасності все більшого поширення набуває метод управлінням пуском двигунів за допомогою частотного перетворювача. Ще до недавна метод частотного регулювання електроприводу вважався дорогим та застосовувся лише при великому діапазоні регулювання швидкості, але зі здешевленням і вдосконаленням перетворювачів частоти дана система керування стає практично ідеальним технічним рішенням з точки зору управління роботою насоса як в період пуска/зупинки, так і в штатних режимах. Модернізацією традиційних систем керування, та пуску може стати перетворювач частоти з відкритою програмною платформою, що дозволяє користувачам допрацьовувати програмне забезпечення, оптимізувати його під свої завдання, у тому числі розробляти і додавати власні програмні модулі як рівня управління силовимінвертором, так і рівня програмно-логічного контролера для вирішення завдань локальної автоматизації. Широке застосування асинхронних двигунів пояснюється їх перевагами порівняно з іншими двигунами: висока надійність, простота ремонту, мала кількість конструктивних елементів, можливість роботи від мережі змінного струму, простота обслуговування. Для вирішення проблем, що виявляються при неконтрольованому пуску асинхронного двигуна застосовують різні способи, які в тій чи іншій мірі забезпечують розгін асинхронного двигуна з заданим значенням струму, істотно меншому, ніж при прямому (неконтрольованому) пуску. Це дозволяє запобігти передчасному виходу з ладу асинхронний двигун (АД), і приводяться в рух механізмів, збільшити ресурс комутаційної апаратури, забезпечити можливість управління електроприводом з використанням сучасних засобів автоматизації. Крім того, застосування сучасного контрольованого пуску дозволяє знизити споживану активну потужність, істотно знизити споживання реактивної потужності, знизити рівень шуму, зменшити вібрацію електродвигуна. Пуск асинхронних короткозамкнених двигунів прямим підключенням до мережі, як правило, супроводжується великим пусковим струмом, перевищує номінальне значення в кілька разів.
URI: http://repository.vsau.vin.ua/repository/getfile.php/32980.pdf
Publication type: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Publication: Техніка, енергетика, транспорт АПК. 2022. № 3 (118) С. 110-122. DOI: 10.37128/2520-6168-2022-3-14
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 32980.pdf Size : 2180774 byte Format : Adobe PDF Access : For all
| |
|
|