id: 37147
Title: Маркетингова діяльність в аграрних підприємствах: реалії та перспективи
Authors: Мазур К.В., Томашук І.В., Томчук О.Ф., Коваль О.В.
Keywords: маркетинг, стратегія, аграрні підприємства, управління, прогнозування, споживачі, технології, потенціал, планування.
Date of publication: 2024-09-20 08:07:01
Last changes: 2024-09-20 08:07:01
Year of publication: 2024
Summary: У статті розглянуто сучасні особливості та стратегічні перспективи застосування маркетингу в аграрних підприємствах. Зазначено, що маркетинг передбачає максимальне використання ринкових умов і факторів комерційного успіху для досягнення основної мети – отримання прибутку й розширення нових сегментів ринку. Наголошено, що українському аграрному ринку притаманні специфічні особливості маркетингової діяльності: обмежена інформованість споживачів і низький рівень їхньої купівельної спроможності; дефіцит кваліфікованих маркетингових фахівців; недовіра споживачів до маркетингових комунікацій; нестабільне регулювання ринку й відсутність захисту від недобросовісної конкуренції. Вдосконалено схему взаємозвʼязку стратегічного планування та менеджменту в умовах маркетингового спрямування. Обґрунтовано ключові стратегії для аграрних підприємств за складовими комплексу маркетингу в умовах діджиталізації. Наведено основні показники системи оцінки ефективності маркетингової діяльності. Зауважено, що успішний маркетинг полягає в умінні грамотно поєднувати різні маркетингові інструменти для досягнення конкретних бізнес-цілей, до яких належать: формування асортименту, оптимізація виробничих процесів і задоволення потреб споживачів. Підкреслено, що маркетинг сприяє розвитку торгівлі й підвищенню зайнятості населення через оцінку потреб споживачів і проведення наукових досліджень для пошуку способів їхнього задоволення. Зазначено, що у сфері сільського господарства маркетинг є окремим напрямком, який охоплює вивчення, прогнозування та здійснення господарської діяльності суб’єктів у виробництві, переробці, зберіганні, транспортуванні й реалізації сільськогосподарської продукції для досягнення високих результатів на ринку. Використовуючи метод екстраполяції за допомогою рівняння, що базується на середньому абсолютному прирості, здійснено прогнозування продуктивності праці в сільськогосподарських підприємствах України до 2030 року. Зроблено висновки, що ефективність використання виробничих потужностей, нової техніки й прогресивних технологій залежить від маркетингу, який розробляє та застосовує систему заходів для впливу на ринок і попит споживачів, враховуючи отримання прибутку через максимальне задоволення споживчого попиту.
URI: http://repository.vsau.vin.ua/repository/getfile.php/37147.pdf
Publication type: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Publication: Економіка, фінанси, менеджмент: актуальні питання науки і практики. 2024. №2 (68). С. 60-79. DOI: 10.37128/2411-4413-2024-2-4
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 37147.pdf Size : 1997504 byte Format : Adobe PDF Access : For all
| |
|
|