id: 37201
Title: Компетентнісний підхід як нова методологія підготовки сучасного фахівця
Authors: Джеджула О.М., Василенко В.Г.
Keywords: компетентнісний підхід, професійна компетентність, система вищої освіти, потреби сучасного суспільства
Date of publication: 2024-09-30 12:38:10
Last changes: 2024-09-30 12:38:10
Year of publication: 2024
Summary: У статті проаналізовано передумови впровадження компетентнісного підходу у вищу освіту. Коротко наведено історичний огляд становлення компетентнісного підходу як нової методології сучасного фахівця. З’ясовано фактори, що вплинули на виникнення та розвиток компетентнісного підходу у Євросоюзі, серед яких економічні зміни та розвиток праці, розвиток інформаційних технологій, соціальні зміни та глобальні виклики, орієнтація членів сучасного суспільства на навчання протягом життя, існування недоліків традиційної системи вищої освіти, потреба у міжнародній стандартизації вищої освіти тощо. Вимоги сучасного суспільства до фахівця акцентують увагу на його готовності до створення нового (наприклад, конкурентоспроможної продукції) в сфері своєї професійної діяльності, умінні успішно працювати навіть в умовах відсутності готових алгоритмів у своїй базі знань, що проявляє творче, креативне мислення в нестандартних ситуаціях. Професійна компетентність визначена як сукупність знань, навичок, вмінь та особистісних якостей, які дозволяють людині ефективно виконувати завдання в межах певної професії. Визначено структуру професійної компетентності. Серед компонентів професійної компетентності виокремлено: теоретичні знання, практичні навички, комунікативні навички, особистісні якості, адаптивність, професійне мислення. Розкрито сутність професійної компетентності як сучасної методології вищої школи, що відображає нові підходи до освіти, які орієнтовані на підготовку студентів до реальних викликів професійного життя. Вона визначає здатність людини не тільки володіти певними знаннями, але й ефективно застосовувати їх у практичних ситуаціях. Цей підхід відповідає вимогам сучасного ринку праці, який потребує не лише теоретичних знань, а й конкретних умінь та навичок.
URI: http://repository.vsau.vin.ua/repository/getfile.php/37201.pdf
Publication type: Статті у наукових фахових виданнях України (Copernicus та інші)
Publication: Перспективи та інновації науки (Серія «Психологія», Серія «Педагогіка», Серія «Медицина»). 2024. № 9 (43). С. 140-152. URL: http://perspectives.pp.ua/index.php/pis/article/view/14902/14972 DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2024-9(43)-140-152
In the collections :
Published by: Адміністратор
File : 37201.pdf Size : 1054994 byte Format : Adobe PDF Access : For all
| |
|
|